Organizacja loterii. Dlaczego warto to robić?

Loterie warto, od czasu do czasu, organizować w swojej firmie. Dają sporo korzyści dla marki, która decyduje się na tego typu działania marketingowe. Jeśli jednak przerażają cię kwestie formalno-prawne zleć organizację loterii profesjonalistom, którym żadne przeszkody nie są straszne.

Loteria, to obok konkursów, jeden z bardziej skutecznych mechanizmów budowania masowych reakcji konsumenckich. Pozwala na trafienie oraz zaktywizowanie bardzo dużej liczby odbiorców w stosunkowo szybkim czasie. Taka technika marketingowa ułatwia budowanie świadomości marki oraz lojalności wśród naszych odbiorców.

Dla klienta organizacja loterii to ciekawa rozrywka oraz szansa na to, aby bez wkładania dużego wysiłku zdobyć atrakcyjną nagrodę. Dla marki to forma promocji służąca do pozyskiwania nowych klientów i budowania głębszej relacji z tymi konsumentami, którzy już są z nią od jakiegoś czasu. Efektem takich działań bardzo często jest zwiększona sprzedaż.

Organizacja loterii: zasady

Zorganizowanie gry losowej nie jest jednak takie proste, jak nam się wydaje. O ile loterię promocyjne może zrobić każdy, tak loterie audiotekstowe już nie. Ten drugi typ gry losowej mogą tylko i wyłącznie organizować spółki z ograniczoną odpowiedzialnością oraz spółki akcyjne, które mają siedzibę na terytorium Polski.

Co ważne, udział w loteriach audiotekstowych jest możliwy po ukończeniu 18 roku życia, a organizator tego typu informację musi zamiesić w widocznym miejscu. Sama loteria polega na odpłatnym połączeniu telefonicznym lub wysłaniu SMS-ów przy użyciu publicznej sieci telekomunikacyjnej. Nagroda w takiej grze losowej może przyjmować postać rzeczową lub pieniężną.

Warto także pamiętać, że niezależnie od tego, jaki typ loterii planujesz zorganizować, musisz ten zamiar zgłosić do Izby Celnej. To organ, który nadzoruje tego typu działania promocyjne oraz wydaje zgody na organizację loterii. Izba Celna ma także prawo do przeprowadzania niezbędnych kontroli.

Organizacja loterii: komisja z członkiem, który ma uprawnienia

Organizacja loterii wymaga także stworzenia komisji, która występuje w roli organu nadzorującego całą zabawę. Ważne, aby przynajmniej jeden z członków komisji miał nadane przez Ministerstwo Finansów uprawnienia do nadzoru loterii.

Aby móc zorganizować loterię, należy także uiścić opłatę związaną z pozyskiwaniem pozwolenia. Stawka ta jest różna w zależności od tego, na jaki rodzaj loterii się zdecydujemy.

Jeśli nie masz jednak pewności, że twoja firma jest w stanie poradzić sobie sama z organizacją loterii (nietrzymanie się prawa może skutkować nawet karami karnoskarbowymi), to warto w takiej sytuacji postawić na profesjonalistów.

Marka, która ma bardzo duże doświadczenie w organizacji loterii to Motivation Direct. Firma na swoim koncie ma organizację wielu projektów z zakresu wsparcia sprzedaży z elementami gier losowych, w tym też o charakterze audiotekstowym. Takie doświadczenia pozwala Motivation Direct na wskazanie idealnego rozwiązania, które będzie odpowiadało na potrzeby firmy, jak i klientów danej marki.

Indywidualne podejście do każdej marki, która decyduje się na współprace z firmą, to spójna strategia promocyjna oraz gwarancja sukcesu przeprowadzonego działania marketingowego. Dlatego planując organizację loterii warto postawić na Motivation Direct!

Add Comment