Czy reklama za pomocą potykaczy ma sens?

Aby dobrze wypromować swój stacjonarny biznes, obecnie trzeba się o to bardzo postarać. Idący ulicą ludzie nie zawsze spoglądają w witryny, dlatego właściciele sklepów/kawiarni/księgarni i innych interesów potrzebują czegoś, co przyciągnie uwagę do ich usług. Może stać się tym tzw. potykacz reklamowy, który ustawia się na chodniku i dzięki temu widzi go każdy przechodzień.

Skuteczne potykacze reklamowe

Marketing, który będzie budował pozytywny wizerunek firmy, a zarazem będzie przyciągał klientów (prowadząc do wzrostu sprzedaży towarów albo usług), zawsze musi związać się z inwestycją w jak najskuteczniejsze narzędzia reklamowe. Jednym z najlepszych będzie na pewno potykacz, który jest nie tylko użyteczny, ale także bardzo wygodny. Może on bowiem efektywnie informować potencjalnych klientów o aktualnej ofercie firmy, a zarazem będzie bardzo wytrzymały (bo wykonuje się go z trwałych materiałów, takich jak: drewno, metal, aluminium). Aby zainteresować przechodniów swoją ofertą, wypełnienie potykacza musi łączyć się z kreatywnością, bo zawarty na nim komunikat może być idealną formą komunikacji z klientem. Dobrze kiedy tekst/grafika są nietypowe, ciekawe czy zabawne – wtedy na pewno po ich zobaczeniu zostaną zapamiętane i skłonią do zajrzenia do danego miejsca. Dobre hasło na potykaczu musi wywoływać emocje, a zarazem powinno sprawić, że czytający poczuje właściwy przekaz. Oznacza to, że musi on oddać atmosferę lokalu czy zapewnić o dobrej jakości usług. Nie można też jednak zapomnieć, że liczy się także sama jakość wykonania reklamy. Tekst musi być staranny i czytelny, najlepiej napisany żywymi kolorami. Dobrze kiedy wypisywaniem potykaczy zajmą się osoby z talentem plastycznym, bo potrafią one stworzyć na nich małe arcydzieła.

potykacze reklamowe

Czy potykacze reklamowe są skuteczne?

Wiele osób zastanawia się nad tym, czy kupowanie i ustawianie potykaczy przed drzwiami swojego lokalu ma sens. Odpowiedź będzie tutaj na pewno twierdząca. Moda na tą formę reklamy trwa obecnie na całym świecie, ponieważ nie jest ona droga, a potrafi przyciągnąć uwagę wielu klientów. Oczywiście będzie tak wtedy, gdy znajdzie się na nim odpowiednio wykonana reklama. Tak jak wspomniane było już wcześniej, może być to odręcznie wykonany napis czy rysunek, jednak na potykaczu mogą znaleźć się także zdjęcia, plakaty albo próbki towarów/usług. Odpowiednio spersonalizowany potykacz może też zawierać logo firmy, jej nazwę albo informację o lokalu – w połączeniu z dobrym hasłem można mieć pewność, że przekaz dotrze do świadomości wielu osób. Co więcej, trafione hasło będzie nie tylko zwracać uwagę, ale zostanie zapamiętane i będzie powtarzane – np. w czasie zakupu towaru w danym sklepie. Udana reklama niejednokrotnie może zostać sfotografowana i umieszczona w mediach społecznościowych, co da danemu biznesowi jeszcze większy rozgłos. Na potykaczu można podać też promocyjne ceny “usługi/produktu dnia”. Jest to także taka forma reklamy, która jest niezwykle elastyczna – informacje pisane np. kredą, można zmieniać nawet kilka razy dziennie. W przekazie można też odnosić się do aktualnych wydarzeń (pogody, świąt, zjawisk kulturalnych). Potykacz reklamowy ustawiony w okolicach danego lokalu na pewno stanie się wtedy bodźcem, który zainteresuje wielu potencjalnych klientów.